Pozycjonowanie

Wycena pozycjonowania

Tak / Nie

telefon606 100 110 mapa strony kontakt

Czy wiesz, że?

Dokonując wyboru firmy wykonującej pozycjonowanie należy działać świadomie.

Porady o pozycjonowaniu

"Doświadczenie stworzyło sztukę, brak zaś doświadczenia - przypadek."
Arystoteles


Zdajemy sobie sprawę, że mało osób przeczyta ten artykuł. Niestety większość nie zdaje sobie sprawy ile traci nie czytając go i podejmując pochopne decyzje (podobno tylko nieliczni czytają dokładnie, ze zrozumieniem całą umowę na kredyt hipoteczny, kto zatem będzie sobie zawracał głowę jakimś pozycjonowaniem). W efekcie słuchamy potem o tym, że polskie środowisko SEO to złodzieje, oszuści i naciągacze, a pozycjonowanie to usługa, która się nie opłaca... Ci, którzy tak mówią na pewno nie przeczytali nigdy tego artykułu. Na szczęście Ty nie popełnisz tego błędu! Zachęcamy do lektury i zadawania pytań jeśli takowe się nasuną.

Jak dokonać właściwego wyboru?

Warto samodzielnie obserwować ranking na frazę typu pozycjonowanie - należałoby poświęcić temu około dwóch tygodni, a najlepiej nawet kilku miesięcy (im dłużej, tym lepiej - będziemy mieli pełną świadomość wyboru - być może po drodze pojawi się jakaś poważna aktualizacja algorytmu wyszukiwarki i wtedy zobaczymy kto jest na nią odporny, a kto nie, czyje strategie są przemyślane i wyprzedzające konkurencję, a kto korzysta z powszechnych technik). Zdajemy sobie sprawę, że liczy się tu i teraz, a żadna firma nie ma dużo czasu do stracenia, ale pamiętajmy, że podpisujemy umowę na min. 12 miesięcy - chyba warto stracić wcześniej 1 miesiąc i wybrać właściwie, aniżeli podjąć szybką decyzję i stracić 12 miesięcy (i do tego stronę internetową, która może mocno ucierpieć na współpracy z fatalnym wykonawcą). Należy sprawdzić, które strony stabilnie utrzymuje się na wysokich pozycjach, a które notorycznie pojawiają się i znikają. Stabilność pozycji strony wykonawcy sugeruję wysoką jakość pozycjonowania i staranność w podejściu do swojej pracy. Zbliżonych efektów może oczekiwać klient takiej firmy na swojej stronie. Stanowczo przestrzegamy przed podejściem kosztowym - sugerujemy nie działać według schematu: (1) wpisujemy hasło pozycjonowanie w wyszukiwarkę, (2) wysyłamy ofertę do pierwszych dziesięciu firm i (3) podpisujemy umowę z najtańszą. Być może kilka dni później już tej strony nie będzie na wysokiej pozycji - dlatego warto opinię o firmach wyrabiać sobie przez jakiś czas. Prosimy wybierać świadomie, kierując się jakością, a nie ceną - w końcu rozmawiamy o bardzo ważnej usłudze w dobie e-biznesu i straty wynikające z jej niewłaściwego wykonania są sporo wyższe niż różnice w wycenach poszczególnych firm.

A co jeśli nie mają Państwo czasu na obserwację?

Sugerujemy wybrać naszą ofertę. Nie korzystamy z żadnych automatycznych systemów poprawiania pozycji, które prędzej czy później zostaną zdewaluowane lub wręcz pominięte przy ustalaniu rankingów. Naszą pracę wykonujemy starannie i ręcznie. Stabilnie utrzymujemy się na szczytach od wielu tygodni. Jesteśmy przekonani, że taki stan rzeczy pozostanie przez kolejne miesiące! To samo potwierdzą nasi Klienci, których strony są niewrażliwe na zmiany w algorytmie i pozwalają na stabilne, długofalowe planowanie efektów pozycjonowania w swojej firmie.

Dlaczego właściwy wybór jest tak ważny? Jakie ryzyko związane jest z usługą?

Jest niewiele usług, które są równie ryzykowne dla zleceniodawcy co pozycjonowanie i szeroko rozumiane usługi SEO. Na czym polega ryzyko? W dzisiejszych czasach na tym, że nasza strona nie jest widoczna w pierwszej dziesiątce rankingów wyszukiwarki. Zleceniodawcy często nie zdają sobie sprawy jak ryzykowna dla ich firmy może być współpraca z nieprofesjonalną firmą. Pomijając czynnik utraty czasu - nieosiągnięcia satysfakcjonujących pozycji przez okres współpracy, istnieją o wiele bardziej bolesne następstwa błędnych decyzji. Współpraca z niewłaściwym wykonawcą może skończyć się karą w postaci usunięcia Państwa sklepu lub strony firmowej z indeksu wyszukiwarki (kiedyś Państwa strona była daleko, ale teraz nie ma jej wcale), tudzież trwałego osunięcia strony w rankingach (strona ukarana spadkiem o kilkadziesiąt, czy nawet kilkaset pozycji). Dlatego podejmując współpracę z firmą świadczącą pozycjonowanie należy zwrócić uwagę nie tylko na cenę, ale przede wszystkim na jakość wykonywanej pracy.

Czy warto zdecydować się na ofertę z serwisu zakupów grupowych?

Na początku 2012 roku dzwoniła do nas Pani z serwisu, który jest liderem w zakresie zakupów grupowych. Proponowała nam, żebyśmy zaoferowali nasze usługi w serwisie, który reprezentuje. Kusząca propozycja, nieprawdaż? Odrzuciliśmy bez chwili zawahania (a szkoda, bo klienci mieli szanse na pierwszą poważną ofertę SEO ;)). Usługa musi kosztować mniej niż 50% wartości i dodatkowo Wykonawca dostaje mniej niż połowę wartości sprzedanego kuponu. Krótko mówiąc, jeśli ktoś sprzedaje kupon na pozycjonowanie 5 fraz za 200zł, to dostanie mniej niż 100zł za wypozycjonowanie 5 fraz. Nie opłaciłoby się to nawet zatrudniając jeńców wojennych, albo obywateli dowolnego kraju Trzeciego Świata. Proszę odpowiedzieć sobie samemu - czy takie pozycjonowanie ma sens?! Czy mają Państwo czas (i odwagę) na eksperymenty?! Z naszej strony stanowczo odradzamy tego typu usługi. Z resztą prosimy sprawdzić czy wykonawca usługi jest na pierwszej stronie rankingów na frazę pozycjonowanie. Jeśli nie, to pytanie czy w ogóle się na tym zna...

Czy pozycjonowanie zakupione na aukcjach Allegro jest rozsądnym wyborem?

W tym przypadku trudno generalizować. Jeśli wykonawca spełnia kryterium stabilnych pozycji na trudne frazy, typu przytaczane wielokrotnie pozycjonowanie, to dlaczego nie. Jednakże śmiemy wątpić, że skoro ktoś potrafi wypozycjonować czyjąś stronę, to nie potrafi tego zrobić ze swoją stronę i szuka klientów na Allegro. Tutaj, podobnie jak w przypadku pozycjonowania z serwisów zakupów grupowych, należy zachować dużą ostrożność i szukać wykonawcy w innych miejscach niż serwis aukcyjny (genialne miejsce do zakupu żelazka, czy prawie nowej książki - ale nie usług specjalistycznych).

Czy dobre pozycjonowanie może być tanie?

Pojęcie względne. Wysokiej jakości pozycjonowanie musi być innowacyjne (chociaż w tym kraju trudno o innowację, bo miesiąc po pojawieniu się naszej strony na wysokich pozycjach kilka osób "odkryło Amerykę na nowo"), nieszablonowe, wykonane ręcznie. Zatem trudno, żeby praca ręczna była bardzo tania... Ale kilkaset złotych za jednorazowe pozycjonowanie nie wydaje nam się wygórowaną stawką - a tak właśnie kształtuje się cennik naszego budowania linków. Doskonałej usługi, która daje świetne rezultaty i nie związuje nikogo kosztowną, długotrwałą umową abonamentową.

(c) 2012 PFF   skuteczne pozycjonowanie