Czy wiesz, że?
Pozycjonowanie to stały rozwój i doskonalenie technik!
Porady o pozycjonowaniu
Arystoteles
Pozycjonowanie - czynniki 'na stronie'
Nie chcielibyśmy, aby nasz poradnik przybrał formę treści, które już wszyscy znają i wiele razy czytali. Takie artykuły nic nie wnoszą, a marnują jedynie czas czytelników. I proszę sobie wyobrazić, że algorytm wyszukiwarki internetowej działa w podobny sposób. Też nie lubi jak się 'marnuje jego czas'. Ceni i preferuje treści świeże, unikalne, wartościowe. I takie mają pierwszeństwo w rankingach.
Zakładając stronę internetową należy wypełnić ją unikalną treścią. Zadbać o to, żeby wszelkie przypisy, artykuły, porady czy też opisy produktów były unikalne, własnoręcznie napisane i odpowiednio dobrane do treści danej zakładki na naszej stronie. Sprawa wydaje się być oczywista, ale mnóstwo stron ma wiele podstron 'w budowie', ale w formie 'przejściowej' (która z czasem staje się treścią docelową). Takie rzeczy irytują Państwa czytelników i klientów, ale również wyszukiwarkę.
Przykład tego artykułu może być pewną inspiracją dla właścicieli stron. Jego budowa pokazuje na co należy zwracać uwagę, bo na te same czynniki zwraca uwagę Państwa czytelnik i wyszukiwarka internetowa. Artykuł jest prosty w odbiorze, dobrze sformatowany i stanowi wartość dla jego odbiorcy. Taki sam powinien być na przykład opis produktu w sklepie. Powinien definiować produkt, przedstawiać jego zalety, opisywać kategorię do jakiej należy. Dzięki temu pozycjonowanie w rankingach po wpisaniu nazwy opisywanego produktu będzie dużo bardziej efektywne i mniej kapitałochłonne.
Formatowanie i znaczniki
Warto dbać o detale. Używać odpowiednich znaczników w kodzie, aby wyróżnić pewne treści w artykule (stosować nagłówki, pogrubienia i inne ostylowania). Warto pogrubić kluczowe elementy artykułu. Tak, kluczowe elementy, co nie zawsze jest synonimem: słowa kluczowe, które aktualnie pozycjonujemy. Sprawić by artykuł był czytelny i tym samym przejrzysty, poprzez odpowiednie formatowanie.
Piszemy, aby pisać, czy piszemy, aby ktoś to czytał?
Zdefiniujmy raz jeszcze klucz w tworzeniu treści. Artykuły w pierwszej kolejności tworzymy pod kątem naszego odbiorcy, czytelnika czy klienta. Dopiero w drugiej kolejności tworzymy je dla wyszukiwarki. Dlatego keyword stuffing (wrzucanie nienaturalnej ilości słów kluczowych w treść) nie dość, że nie sprzyja, to tylko pogarsza pozycjonowanie naszej strony. Przecież Państwa odbiorca nie wszedł na stronę poczytać o 'słowo kluczowe', bo 'słowo kluczowe' jest takie interesujące – i tak jeszcze kilka razy w całym artykule. Podobnie jest z wyszukiwarką, która w dzisiejszych czasach jest tak rozbudowana i tak 'inteligentna', że próby oszukiwania jej tanimi sztuczkami kończą się bardzo źle.
Prawidłowa architektura strony
Ilustracje artykułów
Raz jeszcze podkreślę – treści muszą być przejrzyste i atrakcyjne, bo ludzie są wzrokowcami. Dlatego warto nasze artykuły zilustrować pasującą do treści grafiką, zdjęciem czy wykresem. Dodatkowo to świetna okazja do tego, żeby w bardzo delikatny i dyskretny sposób wpłynąć na zagęszczenie słów kluczowych w treści. Można to zauważyć sprawdzając nazwę zdjęcia, które załączamy, a także jego przypisy (znacznika alt, który wyświetla się po najechaniu na obrazek).
Podsumowanie
Te proste porady i naturalność sprawią, że Państwa strona będzie dużo bardziej atrakcyjna zarówno dla czytelników, jak i dla robotów, które ją indeksują. Dzięki temu Państwa rankingi będą lepsze niż dotychczas. Niektórzy twierdzą, że treść ma znikome znaczenie dla całego procesu. Zgoda – nie jest czynnikiem decydującym. Ale bez dobrej treści nie ma co liczyć na udane pozycjonowanie naszej strony internetowej!