Pozycjonowanie

Wycena pozycjonowania

Tak / Nie

telefon606 100 110 mapa strony kontakt

Czy wiesz, że?

Pozycjonowanie warto dostosować do swoich potrzeb!

Porady o pozycjonowaniu

"Najlepszy sposób na osiągnięcie sukcesu to postępować według rad, które dajemy innym."
Harold Taylor
 


Pozycjonowanie - możliwe formy rozliczenia

Nieprawdą jest, że za pozycjonowanie zawsze trzeba płacić miesięczny abonament. W tym artykule przedstawimy inne opcje współpracy i podpowiemy, która jest najlepsza dla Państwa firmy. Zapraszamy do lektury.

Opłata jednorazowa

To doskonała forma pozycjonowania jeśli mówimy o nieskomplikowanych, mało popularnych frazach. Płacimy tylko za wykonane zadania (polecamy tutaj nasze pakiety linków). Zaletą tego rozwiązania jest nieponoszenie przez firmę kosztów stałych. Oczywiście operację budowania linków można wielokrotnie powtarzać. Zatem jeśli pozycja nie jest dostatecznie wysoka, albo czujemy, że ktoś depcze nam po piętach lub profilaktycznie chcemy wzmocnić naszą pozycję to zlecamy kolejne działania.
Niewątpliwie jest to forma, która polecana jest osobom z doświadczeniem w pozycjonowaniu. Trzeba mieć świadomość własnych potrzeb i spodziewanych rezultatów.

Miesięczny abonament za ustalone pozycje

Zdecydowanie najpopularniejsza forma współpracy. Podpisujemy umowę i płacimy tylko za efekty - zwykle stronę w TOP10. Niewątpliwą zaletą jest to, że nie kupujemy kota w worku i nie płacimy za coś czego nie widzimy lub nie dostaliśmy. Wadą jest stałe ponoszenie kosztów. Jeszcze większą wadą jest związanie się umową z inną firmą. Szczególnie problematyczne jest podpisanie umowy z wykonawcą, który nie jest w stanie podołać powierzonemu zadaniu. Wtedy tracimy cenny czas i nie mamy wielkich możliwości zmian (jeśli umowa nie przewiduje takiego scenariusza). Dlatego w przypadku podpisywania umów tak ważny jest wybór właściwego partnera. Jak takiego znaleźć? Najlepszym testem jest wpisanie słowa pozycjonowanie w wyszukiwarkę internetową i zebranie ofert od pierwszych 10. firm. Ale uwaga... Warto obserwować tę frazę przez dłuższy czas i nie nawiązywać współpracy z firmami, które się tam pojawiają i znikają. Liczy się stały, stabilny efekt. Zatem obserwujemy pozycje na tę frazę przez 7-14 dni i widzimy kto się stabilnie utrzymuje w rankingach. Kontaktujemy się z takimi firmami i porównujemy oferty.
Zwykle podpisywane są umowy na TOP10, jednakże istnieją firmy, które zgadzają się na jeszcze wyższe pozycje (płatność tylko za TOP5). My takich rozwiązań nie praktykujemy. Płatność następuje za całe TOP10.
Na pewno nie warto tracić czasu na wykonawców z serwisów aukcyjnych, czy serwisów zakupów grupowych. Pozycjonowanie to bardzo odpowiedzialne zadanie, w którym decydować powinna jakość usług, a nie niska cena!

Miesięczny abonament za ustalone pozycje (z przedziałami)

Zasada taka sama jak w wyżej opisanym modelu współpracy z tą zaletą, że motywuje wykonawcę pozycjonowania to osiągania możliwie najwyższych pozycji. Zwykle są dwa (TOP1-5, TOP6-10) lub trzy (TOP1-3, TOP4-6, TOP7-10) przedziały. Można powiedzieć, że obie strony są tutaj zwycięzcami. Trzeba jednak pamiętać, że wysokie pozycje (TOP3, TOP5) będą w tej formie pozycjonowania sporo droższe niż przy stałej opłacie za TOP10.

Miesięczny ryczałt

Rozwiązanie pomiędzy opcją opłaty jednorazowej, a abonamentem miesięcznym. Największą zaletą jest cena, która jest niższa niż w opcji z gwarantowanymi pozycjami. Ale poza tym są same wady - koszty stałe i brak gwarancji efektów. Zatem jeśli podpiszemy umowę na wiele miesięcy nie mamy de facto żadnej gwarancji sukcesu usługi, mamy jedynie gwarancję stałych kosztów. Ustalamy stałą cenę za np. 10 fraz, z czego 7-8 fraz jest prostych, a pozostałe to frazy trudne (ale takie, które przekładają się na realną oglądalność/sprzedaż). W takiej sytuacji jest niemal pewne, że na frazy trudne nigdy Państwa strona nie zajmie czołowych lokat (a opłata ryczałtowa będzie głównie bazowała na nich, bo te są trudniejsze). Jest to niezłe rozwiązanie dla fraz prostych. Absolutnie niewskazane dla fraz trudnych, o dużej konkurencji.

Opłata początkowa + success fee

Popularna forma rozliczenia przy współpracy z zaufaną agencją SEO dla promocji bardzo trudnych fraz (np. związanych z erotyką). Ustalana jest jednorazowa opłata przed rozpoczęciem pracy oraz ustalona premia za osiągnięcie danej pozycji (np. TOP5). Pozycjoner pracuje tak długo aż osiągnie założoną pozycję, a w zamian dostaje jednorazowe wynagrodzenie. Uwaga: success fee może być liczony w dziesiątkach tysięcy złotych.

Podsumowanie

Istnieją różne formy współpracy, każdy zatem znajdzie coś dla siebie. Warto jednak spokojnie przeanalizować wszystkie wady i zalety każdej z form współpracy. Zwykle wychodzi na to, że najlepszą formą jest abonament z płatnością za osiągnięte pozycje. Wtedy mamy pełną gwarancję sukcesu - oczywiście tylko jeśli nawiążemy współpracę z właściwą firmą!

(c) 2012 PFF   skuteczne pozycjonowanie